vrijdag 2 januari 2015

Review BaByliss 28 mm protect



Hee iedereen!

Na ruim 2 jaar niet te hebben geblogd vond ik het toch wel weer tijd te beginnen. Er zijn een hoop redenen waarom ik eind 2012 ben gestopt met bloggen maar het leek me een goed idee jullie niet te vervelen met een uitgebreide post daarover, dus daarom begin ik met een review!




Vandaag heb ik een nieuwe stijltang gekocht. M'n oude stijltang is een week geleden ermee gestopt, en de mensen die mij goed kennen weten dat dit echt een ramp is voor mij! Ik heb van mezelf krullen, maar die worden bijna elke dag glad gestreken met m'n stijltang.

Normaal stijlde ik mijn haar altijd met de carmen thermoceramic slimline, een fijne stijltang die soepel door je haar glijd en waarbij de temperatuur te verstellen is van lauw naar heel heet. Maar nu ik vorige week de 2e carmen (na ongeveer 1 jaar) in de prullenbak kon gooien omdat hij simpelweg niet meer op wou warmen, vond ik het tijd voor een nieuw merk.


De stijltang die ik vandaag gekocht heb is de BaByliss SLIM 28 mm protect.
Ook deze stijltang kan je in temperatuur verstellen (van 140 graden tot 235 graden) wat ik zelf heel fijn vind want veel stijltangen die dit niet kunnen, worden meestal niet heet genoeg, of juist te heet.
Ook kan je deze stijltang gebruiken op zowel droog als nat haar. Nu ben ik zelf geen fan van nat haar stijlen, en ik zal dit ook niet snel aanraden, want ook al staat er op de doos dat dit kan, het is altijd slechter voor je haar dan droog haar stijlen.
Omdat de warmte plaatjes op de stijltang keramisch zijn, is het minder schadelijk voor je haar en maakt het je haar mooi glad en glanzend.
De stijltang ziet er luxe uit, heeft een schuifje aan de achterkant zodat hij dichtgeklapt kan blijven, en heeft aan beide kanten een ronding zodat je er ook de populaire 'stijltang-krullen' mee kan maken.

Ik heb de stijltang nu 1 keer gebruikt, en ik was meteen erg tevreden. Wanneer je de stijltang aanzet gaat het lampje bovenop knipperen totdat de stijltang de juiste temperatuur bereikt heeft, dit duurt nog geen minuut. Hij wordt goed heet waardoor je haar in een paar minuten mooi glad en stijl is.
Ik vind de stijltang erg fijn en makkelijk in gebruik en ik heb slechts 1 ding aan te merken; wanneer je haar niet binnen de warmte platen valt glijdt het haar er niet heel soepel door, maar dit is een kwestie van wennen om niet te grote plukken per keer te stijlen.

Ik zou deze stijltang dus zeker aanraden en ik hoop dat ie langer blijft leven dan 'carmen'! (:


xx liefs!

2 opmerkingen:

  1. Wat raar dat die andere het niet meer goed deed.. Maar deze klinkt goed! Ik wil eigenlijk ook nog wel een nieuwe krultang :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij lijkt me fijn Elies! Super dat je weer blogt hihi! Ik zag je reactie ergens, en die foto kwam me al zooo bekend voor! xx

    BeantwoordenVerwijderen