zaterdag 15 december 2012

Het Goede Van Groene Thee



Hee iedereen!

Ik drink zelf heel veel groene thee.
Groene thee is niet alleen heel lekker, maar het schijnt ook nog eens hele positieve effecten te hebben op je gezondheid.




Ik ben zelf eigenlijk begonnen met het drinken van groene thee omdat ik op youtube zag dat het hielp tegen onzuiverheden in je huid.
In het begin vond ik het niet heel lekker, maar hoe meer ik het ben gaan drinken, hoe meer ik ervan ben gaan houden!
Je hebt groene thee in een heleboel smaakjes, zoals citroen, cranberry, of gewoon puur.
Wij hebben meestal vanille, omdat dat de enige is die m'n moeder echt lekker vind.

Te koop bij de aldi

Groene thee word veel gedronken in landen als Japan en China, maar ook in de rest van de wereld wordt het steeds populairder, dat komt vooral omdat er een aantal beweringen zijn over wat groene thee met je zou kunnen doen.
Een aantal van die beweringen:

- Er zit meer cafeïne in, zodat je opgewekter bent.
- Het voorkomt bepaalde soorten kanker.
- Het verlaagt je cholesterol. (vetgehalte in je bloed)
- Je verliest er gewicht door.
- Het helpt tegen acne.

Zo zijn er nog een aantal beweringen, maar het is niet zeker of dit ook echt waar is.
Wel is het zeker dat er in groene thee heel veel antioxidanten zitten.
En zoals je waarschijnlijk al wel wist zijn antioxidanten goed voor je huid.
Een antioxidant die veel wordt gebruikt in schoonheidsproducten is vitamine E.

Antioxidanten zijn goed voor je huid, omdat het je huid met name beschermd tegen stoffen die schadelijk kunnen zijn, het zou je huid ook moeten beschermen tegen de schade van ontstekingen (puistjes/acne).
Ook hoorde ik laatst dat het je huid minder rood zou maken, omdat de kleur groen de kleur rood minder zichtbaar maakt, maar ik weet niet of het ook zo werkt met groene thee, want dat lijkt me eerlijk gezegd niet heel realistisch.

Ook al is het dus allemaal niet zeker of groene thee werkelijk tegen al deze dingen werkt, ik vind het de moeite waard om het te drinken, omdat het ook nog eens super lekker is!

Hopelijk hebben jullie iets aan deze post gehad!
Ik ben erg benieuwd of jullie wel eens groene thee drinken, en wat jullie ervan vinden!

xx liefs,


beker - action | groene thee - aldi |  

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke beker! Maar ik drink eigenlijk nooit groene thee, ik ben niet zo'n thee-fan. Ik heb gehoord dat het ook goed is voor acne om het óp de puisten te smeren, en dus niet te drinken. Dat ga ik ook nog een keer uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Ik hou echt van groene thee, ik drink altijd de japanse versie ervan!

    Doe mee met mijn giveaway en win een jurk naar eigen keuze!
    www.tlnique.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook gek op groene thee
    en het is inderdaad lekker gezond!

    BeantwoordenVerwijderen