vrijdag 14 december 2012

My Red Ombre Hair



Hee iedereen!

Sinds een paar weken heb ik m'n haar geverfd.
Zoals sommige van jullie misschien al wisten, was het heel donkerbruin (bijna zwart).
Maar dat was al een tijdje zo, en ik wou wel eens iets anders,
Op internet zie je steeds vaker ombre haar, en dip-dye.
Vooral dip-dye met van die vrolijke kleurtjes vind ik zo leuk!
Ik vond het bij mij wel mooier om ombre te doen, omdat er anders zo'n scherpe lijn ontstaat, en ik dat met donker haar niet zo mooi vind.
Ik heb gekozen voor de kleur rood, omdat ik het met de winter wel heel warm vind staan, en rood gewoon een mooie kleur is!



Dit is hoe mijn haar eerst was:



En dit is hoe het nu is:




Zoals je ziet is het nogal moeilijk op de foto te zetten, maar ik zal nog wel een duidelijke foto buiten maken zodat het iets beter te zien is.
Ik ben er zelf heel blij mee, omdat het weer even iets anders is, wat niet heel veel mensen hebben
Vooral als ik 's avonds een knot in heb ziet het er echt grappig uit:


Alweer niet heel duidelijk, maar je snapt het idee.

Veel mensen vragen ook hoe ik het zo gekregen heb dat het overloopt, 
Dat heb ik als volgt gedaan:

Ik moest m'n haar bleken omdat het te donker is voor een lichte kleur als rood.
Het bleek moet er ongeveer 40 minuten in zitten, 
Je begint aan de onderkant van je haar met een strook waar je bleek in doet.
Na 10 minuten doe je een strook erboven,
Na 10 minuten een strook daar weer boven,
En tot slotte de laatste strook, die ongeveer tot aan de onderkant van m'n gezicht kwam.
Na 10 minuten spoel je alles uit.
Als het goed is zou de onderkant heel blond moeten zijn en hoe verder je naar boven gaat steeds minder, tot je bij je eigen haarkleur uitkomt.
Als dat goed gelukt is kan je de gekleurde verf in het gebleekte gedeelte doen, 
En als het goed is heb je dan gekleurd ombre haar.

Ik heb deze manier een aantal keer op youtube gezien, en het zag er makkelijker uit dan ik had gedacht, en dat was het dus ook.

Ik vraag me af wat jullie van ombre haar vinden (:

xx liefs,

10 opmerkingen:

  1. Ik kan het heel moeilijk zien, kan niet wachten tot duidelijkere foto's. Ben benieuwd!:) X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I really love that hair! So pretty!
    Following you on GFC! It will be great if you can check my blog.

    Kisses, Lucy:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan het niet heel goed zien, maar volgens mij staat je het echt goed! :)

    www.fashiable.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben erg benieuwd naar duidelijkere foto's! Ik zou ook graag ombre haar willen maar ik durf het niet zo goed haha!

    www.jenniefromtheblog.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I really like your hair. Have a nice friday,

    http://www.fashiondenis.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WOW! Amazing look. I love your OMBRE hair! Looks fantastic

    www.look-scout.de

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankjewel voor je lieve reacties op mijn blog!
    Het idee van je haar klinkt in elk geval erg leuk! Ben benieuwd naar de komende foto's! Ik ga je volgen via GFC.

    Liefs, Jolijn

    Lijnsfairytaleworld.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Moeilijk te zien inderdaad. Stoer dat je het met rood hebt gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen